Wednesday, 24 August 2011

al kisah 2 peristiwa dalam 1 malam

salam kami hulur kan pembuka bicara
ya, hari ni aku memulakan langkah mencoret sebuah peristiwa untuk tatapan semua
kisah peristiwa dalam 1 malam
kisah kami si pelajar uitm

ramadhan ke 24 menjadi saksi peristiwa malam ini
kami JIM1102A berbuka bersama di rumah sahabat bernama Abd Rahim
walau tidak semua sertai tapi cukup menggembirakan
ucapan jutaan terima kasih kami sampaikan
mak cik, pak cik serta semua adik-beradik Aiem
buat ikatan mengeratkan ukhwah
kami mengimbau kembali kenangan di waktu persekolahan
dengan membakar dan bermain mercun
oh Tuhan ,indah nya malam ini
menggamit 1001 kenangan dan harapan
semoga tali persaudaraan serta keakraban sebagai sahabat
berkekalan hingga masa terhenti, kawan

pulangnya kami ke kampus menjadi satu lagi peristiwa
dimana perikemanusiaan menjadi taruhan
kisah bersangkut taut dengan Aisyah, ya Aisyah
dia seorang manusia yang punyai hati dan perasaan
jangan dinilai melalui luaran
kerana itu tidak membuktikan apa apa
walaupun tak berkata tapi aku tahu apa yang dirasa
tabah lah kawan !

kamu wahai orang tua,
mana rasa hormat dan tanggungjawab kamu?
mana letaknya agama kamu
sehingga sanggup kamu mengaibkan seseorang
sedangkan kita tidak patut sama sekali menjatuhkan maruah dan harga diri orang

ya kami khilaf.
tapi apa salahnya kamu beri kami sedikit penghormatan serta budi bicara
untuk dia !ya dia Aisyah menjelaskan keadaan sebenar
kamu hanya mengerti untuk menempelak serta meludah kata kata
yang tentunya sesiapa pun akan terguris
ini lah natijah apabila diri gagal mengawal nafsu
nafsu kemarahan dan kebencian

tak sedar kah kamu wahai orang tua?
bahawa kamu juga punyai anak seperti kami ?
apa anak mu lakukan, sedang kamu asyik mencari salah anak orang lain ?
jangan orang tua, kelak apa yang kau hamburkan
melekat kembali menempiaskan akibatnya pada diri kamu

namun, terima kasih insan yang punyai rasa untuk ditimbang
memahami situasi kami
mencari sesuatu untuk berdamai
memberi hak kami
ketahuilah kami amat menghargainya

dan tidak juga kami lupa
kepada sahabat susah senang
suka duka , JIM1102A
penantian kalian amat bermakna
tak terhingga terima kasih dari kami
kalian lah yang menguatkan lagi semangat ini
untuk meneruskan liku liku duri
dalam arena ini

akhir kalam
sekadar berkongsi pengalaman
slah dan silap
mnguris hati dan perasaan sesetengah pihak
ampun dan maaf kami hulurkan

diselitkan juga SALAM AIDILFITRI

dari kami MEKDOTA :)                               
                                    
                                                            shazwanamalek

6 comments:

Nafisah Ruslan said...

malam yang penuh peristiwa pahit dan manis..

aisyah hashim said...

thanks sbb support aku...
aku sayang korang sangat2..!!!

mira madihah said...

malam yang aku akan sampai bila-bila

syaza said...

chill yaww . satu hari mesty kene orang tue tuh . ramai student pon tk suke die .

AIDA said...

pak guard memang selalu mengundang resah kita,
haritu saya juga kena sembur tak semena-mena,
padahal tak tedetik langsung di hati nak lakukan apa yang dituduh petugas=petugas tu,
sabar ya madi,
nanti pasti ada yang tegur mereka juga akhirnya=)

MidNight said...

:)